PŠ Mravince
Gajeva 2, Solin
021/269-934.
PŠ Kučine
Prilaz M.Vidoševića 9, Solin
021/269-
Aneks matična zgrada
Put mira 11, Solin
Školska dvorana
Ulica hrvatskih branitelja 12, Solin
Mali čuvari baštine, učenici 2.d iz Osnovne škole kraljice Jelene u Solinu, istražili su tijekom proteklih mjeseci kako su se stanovnici Solina snabdijevali vodom u prošlosti. Istraživanjem su utvrdili da su gradili bunare i česme. Znatiželja ih je odvela u potragu za njima.
Krenuli su od središta grada Solina. U samom Prodajnom centru su pronašli jednu česmu, te fontanu nasuprot Pošte na desnoj obali toka rijeke Jadro i Gospin bunarić na Gospinoj livadi. Istraživanje su nastavili putem interneta u želji da otkriju bunare u dvorištima obiteljskih kuća koji su zadržali svoj izvorni oblik.Na poveznici https://hrcak.srce.hr/186037 su pronašli članak koji su napisali arheolozi Marinko Mikelić i Nino Švonja. Proučavanjem članka ustanovili su da su mjesta pojavljivanja takvih bunara i česmi, odnosno fontana najbrojnija u Vranjicu. Stoga su jednoglasno odlučili: „ Idemo u Vranjic!“ Pripremili su blokić s mnoštvom radoznalih pitanja. A prave osobe za odgovore na takva pitanja su bili gospodin Nino Švonja i stanovnici Vranjica. Usred Vranjica u pitoresknom dvoru jedne vranjičke obitelji otkrili su bunar star više od stotinu godina, koji je vrlo dobro održavan i obložen ukrasnom ciglom.
Potom ih je gospodin Švonja odveo u dvor obiteljske kuće don Frane Bulića gdje su u malom botaničkom vrtu pronašli bunar s nižom krunom, ali s metalnom konstrukcijom nad njom.
Pronašli su i nekoliko česmi od kojih je tek jedna otvorena.
U sunčano poslije podne voda iz te česme djeci je pružila osvježenje i žal za prošlim vremenima kad su se ljudi i djeca susretali na takvim mjestima ne bi li razmijenili koju vijest, oprali posteljinu ili natočili posude za potrebe kućanstva.
Slijedila je izrada modela jednog bunara u pirodnoj veličini.
Sve stečene spoznaje učenici su oblikovali u male članke i namjeravaju objaviti u brošuri koju će rado podijelili znatiželjnima u školi, obitelji i gradu ne bi li tako sačuvali ove malobrojne svjedoke prošlosti našega mista kao dragocjenu baštinu ili potakli na njihovo očuvanje i obnavljanje.
Dubravka Mišadin, voditeljica projekta