PŠ Mravince
Gajeva 2, Solin
021/269-934.
PŠ Kučine
Prilaz M.Vidoševića 9, Solin
021/269-
Aneks matična zgrada
Put mira 11, Solin
Školska dvorana
Ulica hrvatskih branitelja 12, Solin
Na Satu razrednika pedagoginja je s učenicma osmog razreda održala radionicu pod nazivom Asertivna komunikacija u okviru eTwinning projekta Emocionalna inteligencija kod učenika OŠ. Cilj radionice je razvijanje učeničkih socijalnih i komunikacijskih vještina kao i preuzimanje odgovornosti za svoje ponašanje. Učenici su nakon ove radionice znali definirati pojam aserivnosti, razlikovali su pasivnu, agresivnu i asertivnu komunikaciju, naučili koristiti Ja poruke i nadamo se da će češće primjenjivati asertivan način komunikacije u svakodnevnom životu. U privitku pod opširnije nalazi se prezentacija.
Učenici 1. b razreda vrijedno su tijekom prvog polugodišta sudjelovali u projektnim
aktivnostima u sklopu eTwinning projekta U svijetu likovnih umjetnika 6.
Upoznali su se s životom i radom likovnih umjetnika te slikali po uzoru na njihov slikarski rukopis. Analizirali su upoznali likovni izričaj: P. Modrijana, Yayoi Kusame, Charlesa McGea i Laurel Burch.
Svoje radove izložili su u digitalnoj brošuri na linku:https://bit.ly/usvijetulikumjetnika
Izradili su božićnu čestitku koju su poslali projektnim partnerima iz OŠ Neorić Sutina i svojim radovima obogatili virtualni kalendar koji su kreirali sudionici projekta.
Vesele se novim projektnim izazovima u drugom polugodištu.
učiteljica Anita Čupić
Na sastanku Vijeće učenika u studenom 2023. učiteljica likovne kulture, pedagoginja i knjižničarka prionule su s učenicima u izradu božićnih ukrasa za božićni prodajni sajam s ciljem pomoći učenicima s posebnim potrebama. U Solinu djeluje udruga Moje dijete koja nudi pomoć besplatnih terapijskih usluga učenicima s posebnim potrebama. I naši učenici odlaze na logopdeske i edukacijsko rehabilitacijske tretmane, radionice i druge vidove pomoći. Budući da je Udruzi potrebna financijska pomoć u njenom daljnjem radu, učenici su se rado odazvali ovoj humanitarnoj akciji.
Učenici su na štandovima prodavali božićne ukrase izrađene na radionicama tijekom satova razrednika, likovnih grupa i radionica u knjižnici. Sredstva prikupljena od prodaje donirana su udruzi Moje dijete iz Solina koja skrbi i o našim učenicima s posebnim potrebama. Od prodaje smo skupili 596,00 eura. Vjerujemo da će ih udruga Moje dijete korisno upotrijebiti i da će i dalje uspješno nastaviti sa svojim radom. Ovom akcijom učenici su pokazali empatiju prema učenicima s posebnim potrebama, a i sami su dobili pomažući drugima osjećaj zadovoljstva I ispunjenosti. Možemo samo reći: Dobro je činiti dobro!
U okviru eTwinning projekta Razvoj emocionalne inteligencije kod učenika osnovne škole, učenici šestog razreda sudjelovali su s pedagoginjom u radionici na temu emocija s ciljem spoznaje da njihove emocije predstavljaju najosnovniji doživljaj sebe. Način na koji ih doživljavamo i pokazujemo čini nas onakvim kakvi jesmo.
U uvodnom dijelu učenici su odgovarali na pitanje kako se danas osjećaju. Nakon toga su izvlačili karticu emocije koja odgovara njihovom trenutnom stanju. Dio njih je podijelio s ostalim učenicima svoje osjećaje. Od osoba s kojima najčešće razgovaraju o svojim osjećajima, nekolicina ih je navela da su to njihovi roditelji. Uglavnom su to njihovi prijatelji.
Uz ove emocije na karticama učenici su nabrajali i ostale koje smo zapisivali na ploči. Doznali smo da nema ni dobrih ni loših emocija. Sve su prihvatljive. Postoje samo ugodne i neugodne emocije. Doznali smo da su osnovne emocije: sreća, strah, tuga i ljutnja. Nakon toga uslijedila je vježba gdje su učenici kroz razne situacije pokazivali svoje osjećaje na licu kad bi imali nešto vrijedno i kad bi to izgubili. Promatrali smo lica jedni drugih.
Osjećaje smo povezivali s tjelesnim reakcijama, mislim a i ponašanjem ovisno o situaciji i osjećajima. Osvijestili smo da sve osjećaje trebamo prepoznavati i izražavati, a ne ih sakrivati. Naši osjećaji utječu na ponašanje i o njima trebamo razgovarati.
Nakon toga učenici su dovršavali rečenici kada su sretni, tužni, ljuti, kada se boje, uznemire i što vole i ne vole. Svi koji su htjeli podijelili su s razredom kako se osjećaju u raznim situacijama i kako je njihovo ponašanje pri tom.
Za kraj smo zaključili kako svi imamo neugodna iskustva i osjećaje. Vidjeli smo različite mogućnosti nošenja s neugodnim osjećajima, te mogućnosti izbora koje imamo. Pri tome je važno da imamo podršku naše obitelji, prijatelja i svih u koje imamo povjerenja da im se možemo obratiti.
Sanja Matić, pedagoginja
Učenici 1.b razreda naše škole od sredine prvog polugodišta sudjeluju u međunarodnom eTwinning projektu Krila muzike/Wings of music.
Vrijednost projekta prepoznalo je više od 58 učitelja koji okuplja učitelje iz više europskih zemalja: Turske, Makedonije, Srbije, Rumunjske, Moldavije, Španjolske, Bosne i Hercegovine , Poljske , Makedonije i Republike Hrvatske. Administratorice projekta su učiteljice Sanja Dulić iz Srbije i Ksenija Litović iz Hrvatske.
Sudjelujući u projektu kod učenika se željela razviti i potaknuti muzička osjetljivost i kreativnost, muzička pismenost kao i estetski odgoj općenito. Ishodi projekta su povezani i s ishodima predmetnog kurikulum Glazbene kulture i kurikuluma međupredmetnih tema s naglaskom na kurikulume Učiti kako učiti i osobni i socijalni razvoj.
Učenici će u projektu pjevati, svirati, plesati, stvarati ritamske i melodijske cjeline, slušati skladbe ali i izrađivati instrumente od prirodnih i recikliranih materijala. Veoma se vesele novim eTwinning izazovima.
Učenici viših razreda s pedagoginjom Sanjom Matić uključili su se u školskoj godini 2023./24. u eTwinning projekt pod nazivom Emocionalna inteligencija kod učenika osnovnih škola. Projekt ćemo provoditi u suradnji s učiteljima i učenicima iz drugih škola i zemalja uključenih u projekt. Naš cilje je s učenicma provoditi radionice o emocijama i empatiji prema raznim emocionalnim stanjima. Učenici će se upoznati s različitim emocijama, osvješćiva će se o vlastitim osjećajima, razgovarat ćemo o načinu nošenja s određenim emocijama i raditi na razvoju empatije. Osmišljavat ćemo priče u kojima će učenici analizirali tuđe osjećaje i razloge pojave tih osjećaja na način da učenici ponudei alternativne završetke priče kojima bi se iskazivala empatičnost prema likovima. U planu je i izrada brošure o važnosti emocionalne inteligencije. Važno je i upoznati učenike s postojanjem različitih ljudi prema njihovim obilježjima (kultura, rasa, način življenja…) Spoznati da smo i unutar razreda individualno različiti po osobinama (doznati od učenike koje su to osobine, što nas razlikuje, po čemu smo posebni).
Učenici 1. b. razreda sa svojom učiteljicom Anitom Čupić u ovoj školskog godini sudjeluju u međunarodnomTwinning projektu U svijetu likovnih umjetnika 6.
Ovaj projekt ima za cilj upoznati učenike s likovnim rukopisima umjetnika diljem svijeta. Nakon što se upoznaju s kratkim biografskim crticama umjetnika, učenici će svojim dječjim likovnim izražajem pokušati prikazati svoj osobni doživljaj nekih poznatih likovnih djela. Projekt potiče učenike da istraže najveće likovne umjetnike svijeta i svog zavičaja/regije, potičući ih na učenje i stvaranje likovnih djela. Također, razvijat će socijalne i građanske kompetencije, poticati poduzetništvo i inicijativu, sve u skladu s kurikulumom Likovne kulture i međupredmetnim temama. Kroz ovaj projekt učenici će razvijati kreativnost i naučiti kritički razmišljati. Rezultate svog rada predstavit će se na malim prilagođenim izložbama. Koristeći digitalne alate svoje će likovne uratke predstaviti i široj populaciji.
Anita Čupić